torsdag 29 maj 2014

Guided tour

På torsdagen mötte vi upp min fd roomie igen för en guidad tur genom hennes favoritdelar av Toronto. Vi började med lite vintageinspiration på Black Market

Allt kostade 10 dollar. Farligt farligt. Men jag hade vid det här laget inte utrymme för en knappnål till i mitt bagage, så fick hålla mig undan

 
 

 
 

Vi gick vidare längs Queen Street (West) och stannade till på Aroma för en Ice Chocolate
 

Sista dagen med den här godingen :(
 

Tjäna!
 

Sen kom vi förbi Kensington Market igen
 

 
 

 
 

Vi gick aldrig in här. Bara två dagar kvar innan jag skulle nå svensk mark så tänkte att jag får lugna mig lite

 


 
 

 
 

Sen blev det tacos och nachos med nån slags rismjölkdryck (minns ej namnet nu)
 

Vi gick genom Chinatown igen på vägen tillbaka . Sa hejdå till bästa roomie - kommer sakna!
 

Jag och min danska gick och hängde en stund i en park
 

Sen blev det kvällsvard med edamer och pad thai
 

Därefter mötte vi upp ytterligare en släkting hon har i Toronto för att gå på balett
 

Mäktigt! Har aldrig sett nåt sånt här förut. Tydligen en världsberömd balett, och det var världsbra tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar