tisdag 20 maj 2014

Little Italy

Morgonen började med brunch på Arts Café i Mile End
 
 
Meny på väggen var ju smart!
 
 
Riktigt schysst ställe, fast vi ville förstås sitta ute i solen
 

 
 

 

Vi beställde in våfflor och eggs benedict
 

 
 
 
Tycker bilderna talar för sig själva faktiskt
 

Härligt sällskap, franskt och danskt
 

 

 

Vi vandrade vidare till Little Italy
 

Stannade till ibland för vintage shopping, finns mycket bra av den varan här
 
 
 
 

 
 

 
 

 
 

Jean-Talon market
 

Hade provsmakning av god frukt
 

 
 

Det var stekhett och jag längtade efter att lägga mig i skuggan
 

Så blev det, stannade en stund i en park, Jarry
 

 
 

Så lugnt och tyst, förutom den här gaphalsen. Har aldrig sett den här sorten förut
 
 
På kvällen fick vi sällskap av ytterligare en danska och min kinesiska vän jag lärt känna i en av mina kurser. Blev restaurangbesök i Chinatown. Kantonesiskt
 
Oj så mycket gott. Tog en kombo för fyra och rätterna bara flög in
 
 
Nöjda och glada. Senare gick vi för en drink på Mme Lee (koreansk bar). Sa hejdå till ytterligare en kursare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar