lördag 17 maj 2014

Beauty's and cookies

Började dagen med brunch på Beauty's - brakstart med brakfrukost. Så gott!
 

Det var full rulle därinne
 

Bagels från Fairmont förstås
 

Like a boss! (Oroa er inte, jag delade laddningen med min danska)
 

Håhåhåhåhå!
 

Goa danskor!
 

Det pågick någon slags TV-inspelningen. Farbrorn till vänster var ytterst trevlig och visade sig förstås vara ägare till stället. Han har jobbat där i 50 år och vi tror att det är hans far som startade Beauty´s. Det är helt och hållet barn och barnbarn som lagar mat och serverar

Och nu sitter jag här, tillbaka på campus för att låna wifi:t
 
 
Lite senare under dagen blev jag bjuden på hembakta chocolate chip cookies - så goda!
 

 
 

Därefter blev det en runda genom stan. I Gay Village var det något firande, nu minns jag inte vad
 

Fint med rosa bollar genom hela street:en
 

Vi gick ner mot Old Port
 

 
 

En något kall men fin kväll
 

 
 
 

Vi stannade till för värmande nudelsoppa med anka i Chinatown
 

Min fina danska vän!
 

 
 

Kvällen avslutades med en vandring upp på berget. Jag vet att jag är skittjatig men det går verkligen inte få nog av den här vyn! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar