söndag 11 maj 2014

Harlem

Sista dagen i härliga New York och vi tog tunnelbanan till Harlem. Hade först planer på att gå och lyssna på gospel i samband med gudstjänst men valde att ta oss till en diner och lyssna på gospel/soulmusik där istället. Sylvia's hade vi förstått passade utmärkt till detta!

Det var fler än vi som hade siktet inställt på detta så vi fick köa en god stund. Det var morsdag samt fint väder vilket antagligen bidrog till massanstormningen av människor

 
 

 
 

Så många fin- och uppklädda i Harlem denna söndag!
 

Hahaha den här filuren alltså! Jag såg honom tränandes vid en lyktstolpe på Time's Square i julas när vi var här. Kunde inte låta bli att stanna till och stirra den gången och han gjorde mig inte besviken nu heller. Sicken märklig prick!

Mitt på trottoaren bland allt folk
 

Vi väntande å väntande
 

Och pricken körde på med sin planka
 

Lite kul val av namn på deras andra restaurang som låg vid sidan om
 

Mamsen och jag drack Mimosa
 

 
 

Affärerna hade nog gått bra för den där Sylvia - egen sås
 

Mätta och svettiga ville vi inget heller än att avsluta dagen med parkhäng så vi begav oss till Central Park

Många pippifåglar som väntar på grönt
 

 
 

 
 

 
 

Det var så gött att slänga sig på gräset en stund
 

 
 

Fotboll på gång
 

På färjan tillbaka tog jag några sista pics på vårt fina New Jersey - har verkligen gillat att bo här!
 

 
 

Kommer sakna dessa två! Men inte många veckor kvar tills vi ses igen
 

 
 

 
 

Vi hann precis tillbaka till att få en bild på solnedgången från hotellrummet
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar