torsdag 9 januari 2014

Redmen

Jaha bloggen. Här kommer ett gäng sjaskiga mobilkamerabilder igen. Måste börja ta med mig min riktiga kamera när jag är ute!


På väg hem från plugget





Min gata i stan


Mataffären. Typ 253 fridasteg hemifrån, cirkus 120 m för normalstegare skulle jag tro


Trevlig affär 


Min port. Halt framför dörren kan jag lova. Sand och salt tycks vara för mesar här 


Huset. Jag bor på tredje våning, mitt fönster finns längs vänstra sidan


Game night! McGill vs Laval


Det obligatoriska vattenstället


The Redmen övade flitigt på dunkar under uppvärmningen. Blev nästan rädd att grabbarna skulle trötta ut sig innan matchen ens börjat


Nationalsången sjöngs förstås


Team Laval


Team McGill


Och så var det igång


Många straffar blev det





Cheerleaders. De kämpade hårt för att underhålla publiken i pauserna och under time outs


Hade många strängar på sin lyra


...och visade upp hela registret, bokstavligen


Nr 15 var min favorit - vi kan kalla honom blocket


12:an var duktig på att sätta trepoängare

Hur gick det då?
Go team McGill!


En kul upplevelse!

2 kommentarer:

  1. Så roligt o följa din blogg. Och roliga och intressanta bilder tar du också. Hejja dig :) hur känns det där borta? Fler svenskar än du? Kram anna g

    SvaraRadera
  2. Tack Anna G! Ska försöka uppdatera så mycket jag kan. Det jag har sett av Montreal än så länge är toppen, gillar det verkligen här. Perfekt studentstad och häftig storstad på samma gång! :) Dock har det strulat lite med kurser osv. Svårare att knåpa ihop än hemma, hoppas det löser sig p sikt. Mina rumskamrater är jättemysiga, har precis kommit tillbaka från en utflykt med en av dem. Jag har kontakt med svenskar här, vi ska faktiskt ut och ta en öl och käka lite ikväll, ska bli kul! Hoppas allt är bra hemma! Många kramar!

    SvaraRadera