måndag 20 januari 2014

Detour

 
Vackert vinterväder idag - kallt och fint på Rue Sherbrooke, en av Montreals huvudgator
 

Gick och köpte mig en kursbok
 

 
 

 
 

Här är entrén till universitetets huvudbyggnad. McGill heter universitetet förresten
 

Moyes Hall (huvudbyggnad)
 

Ja håll i hatten det blåste kallt idag
 

 
 

 
 

Här har jag en del föreläsningar. Macdonald Engineering Building 
 

 
 
 
 
 

 
 

Tog en omväg genom stan på vägen hem
 

 
 

Kollade läget på Urban Outfitters, favoritaffär. Studenter har väl inte tid att shoppa tänker ni? Nä, tänk för att vi väl egentligen inte har det. Vi kan kalla det lite retail therapy, för den här gången...
 

4 kommentarer:

  1. Du ser ut att ha det hur bra som helst. Och lite ovant o se dig äta skräpmat ;) men som du själv säger så måste man testa lite...
    Befinner mig nu i sälen o åker skidor men just nu värmer jag tårna i värmestugan :) kramis anna g

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag vet! Sjukt jobbigt att man är lite godis- (eller snarare shoklad-)sugen hela tiden nu för att man testat massa sånt jox. Men det hör väl till ;)

      Härligt med skidresa! Hur kallt har ni det? Här är cirkus 23 minus för tillfälligt. Man vill helst inte lämna lyan mer än nödvändigt! Tur det finns varma studentrum och varma värmestugor i Sälen! :D

      Många kramar!!

      Radera
  2. Helt rätt. Hur ofta bor man i Canada liksom :)
    Här är rätt softa, -9 idag och snöfall :)
    Hur ofta är du i skolan? /anna g

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har schemalagt tis-, ons- och torsdagar men det blir en hel del måndag-fredag också. Men skönt att ha två dagar att "spela" med om man skulle vilja göra något en långhelg eller så, får se framöver. Hoppas ni hade en mysig skidresa! Kramis!

      Radera