torsdag 16 januari 2014

Frite Alors

OK bloggen, här kommer ett bildregn från dagens promenad
 
 
Här bor jag
 

Postbox (ni får helt enkelt stå ut med att jag dokumenterar allt jag ser)
 

Mitt fönster är längst upp till höger
 

Slänger mina sopor i containern där borta - här finns ingen sopsortering dessvärre
 

Området kallas Ghettot och tillhör McGills campusområde
 
 
Bor på översta våning så har inte tillgång till balkong dessvärre
 
 
 
Lägenheten ligger intill hotell Hilton. Bra riktmärke när jag går vilse, typ dagligen
 
 
 
Rue Hutchinson
 
 
 
 
 
 
 

Den här typen av utsmyckningar är typiskt för området fick jag höra...
 

 
 

Fint väder under eftermiddagen
 

 
 

Mina två guider
  

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
First stop - Frite Alors. En Poutinekedja. Yes, jag gav den där poutinen ett försök till


Min fina roomie!
 

 
 

 
 

 
 
 
Kreativt. Kids. Man fick måla med kritor innan maten kom


  
 




 
 

Fint i fönstret
 

Graffiti överallt
 
 
 
 

 
 

Saknar mina bin lite. Myror får duga så länge
 

 
 

Å vi gick å vi gick
 

 
 

 
 

Stannande till på ett europeiskt café/livsmedelsbutik. De sålde bl.a. Wasaknäcke och Annas pepparkakor
 

...och rostade kaffe
 

Jag köpte med mig honung, choklad och något jordnötssmör som tydligen var ett måste
 

 
 

 
 

 
 

Hemlöshet ser man tyvärr mycket av här i Montreal
 

Har tänkt gå upp för backen någon dag
 

 
 

 
 

 
  


 
 

 
 

 
 

Gillar steam
 

 
 

Rue St Denis
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

Provade en långkappa härinne, grå i fårskinn. Kanske borde slagit till men den var så tung!
 

 
 

 
 

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar