fredag 24 januari 2014

La Distillerie

Kallt i fönstret. Den här veckan har varit ruggig. Närmare 35 minusgrader varje dag
 
 
Min fantastiska roomie tog mig till ännu ett smultronställe här i Montreal igår kväll
 

På husen runtomkring i stan har man arrangerat fint ljusspel
 

 
 
 
 La Distillerie var poppis så vi fick köa för att komma in, behöver nog inte berätta att det var kallt. Men vi blev bjudna på varm dryck i kön, fin gest
 

 
 

 
 

Äntligen inne!
 

Många goda drinkar, beslutsångesten var ett faktum
 

Första med mango, supergod. Blev sugen på att göra en inläggning haha
 

 
 

 
 

Bartenderna bjussade på shot, oj vad god den var!
 

Nästa drink var nån karamellhistoria. Blev mest glad över kakan jag
 

Vi fick sällskap av två av våra vänner
 

En av tjejerna tog en extra stor. Den var stor!
 

 
 

 
 

Min sista drink (ja bloggen jag vet, kanske hade räckt med två men de var ju så goda). Sangria Caliente och den var verkligen het! Var tvungen att testa att bita i chilin, inte den bästa idén jag kommit på
 

Vi tog en sväng inom en husfest på vägen hem. Väl hemma fixade roomie lite nattmat. Gott. Bra kväll

1 kommentar:

  1. Fick genast en idé inför kvällens fest - ska jag rota fram syltburkarna i förrådet! Återvinning och ingen oro för kras på kalas... :)

    SvaraRadera