fredag 10 januari 2014

Bagels

Hade inga föreläsningar idag så hängde med en av mina roomies till ett för mig nytt Montrealkvarter. 

Uppdrag: köpa två dussin bagels (och kika lite i vintagebutiker på vägen)


Mycket färger och konst. Inte bara här utan överlag i Montreal. Trevligt tycker jag!


Det snöade fint


Tog en kaffe





Stannade till här för lite snabbmat


Min guide!








Tog en pickle som aptitretare sen denna





Så nådde vi vårt mål


Här stod bagels på pall


Vilken sort ska man välja nu då?





Tog ett halvt dussin av dressed bagels (kryddor, vitlök, salt). Goda!


Väl hemma knäppte jag av några bilder av vår nystädade lägenhet. Vardagsrum och kök








Tände mina nya ljus


Senare under kvällen gick vi till Else's i sällskap med tre andra svenskar. Drack öl och åt nachostallrik och friterade calamares med aioli. Så gott!





Tyckte bordet vi satt vid var fint men svårt att fånga på bild


Gick vidare till min roomies kompis och därefter en välfylld husfest. Stannade en stund innan vi gick hem och åt bagel med honung


Var tvungen att föreviga den eminenta fickparkeringen vi såg på vägen hem


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar