torsdag 6 februari 2014

Knitting night

Så var det dags för min stickskola och jag passade på att introducera begreppet svensk "fika" också.
 
Att baka här i Kanada är lite annorlunda från hemma, får improvisera en hel del. Inte lätt att hitta motsvarande ingredienser och en av tjejerna var glutenallergiker så ännu en utmaning. Vispa poröst är drygt när man har elvisp, prova då för hand...
 

Mysigt gäng 

 
 
 

Rödvin är bra på att dölja eventuella tappade maskor
 

Virkning blev det också, men lite hjälp av Youtube
 

 
 

 
 

Planen var att leverera några pannband. Tiden räckte dock inte riktigt till så slutade med att jag tog över ena tjejens stickning och drog på. Det tog ett par timmar men blev fint till slut! Sydde förstås ihop ändarna också
 

4 kommentarer:

  1. Fy vad du ser ut att ha det bra Frida. Kul att följa och se alla bilder :)
    Ta vara på tiden ordentligt och njut så mycket du bara kan.
    Ha det fortsatt bra och ta hand om dig.
    /En avundsjuk kusin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Rickard vad glad jag blir att du kikar i bloggen! :D Jag har det väldigt bra, det är mycket på gång hela tiden, synd att man måste plugga också ;)

      Trist att jag inte såg er ordentligt förra helgen, nedrans pixliga Skype!

      Ha det fint du med och hälsa Matilda!

      Kram över Atlanten

      Radera
  2. Fritz! Kvällen ser ut att ha blivit lyckad ;) Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var den! Vi satt och stickade till halv tre på natten haha! Riktigt kul :) Hoppas allt är bra hemma och att ni fick karnevaljobb efter lång väntan :) Många kramar!

      Radera