onsdag 26 februari 2014

En sån här vecka igen...

Ja kära bloggen. Så har jag stångat mig igenom en ny sån där skitvecka. Jag begriper inte hur jag lyckas ackumulera så mycket att göra på en gång, jag är ingen skjutaupparetyp! Men det här plugget går inte att planera, det bara, är. Idag skrev jag en midterm som gick åt skogen. Hade inte hunnit plugga, ingen sömn, försökte kompensera med kaffe vilket slutade med att lilla handen bara skakade när jag försökte klottra ner den ynka fakta jag lyckats memorera. Asmånga frågor och bara en timme på oss! Voj voj voj. Fick dock tillbaka ett paper i samma kurs efteråt som tydligen var bra, fullpott. Sen fick jag veta av prof i en annan klass att jag skrivit bäst av hela gänget på ett prov förra vecka - ge mig mer sånt! Behöver verkligen höra det nu! För sen har ju den där otäcka kursen som jag dumt nog dragit på mig. Den är helt sjuk. Crazy kid. Skickade för nån timma sen in en assignment, oj vad många fel den innehöll. Usch. Har en stark känsla av att jag inte kommer att reda ut kursen i slutändan. Men men, jag visste att den skulle vara en utmaning, jag valde det själv (envisa skitunge!) så nu återstår det bara att se. 
 
Annars då? Helgen innehöll mest plugg av förklarliga skäl men hann med ett stycke utgång också. Jag bjöd in mina svenska vapendragare till en svensk afton i lördags = melodifestivalen och tacos! Showen var verkligen inget att hänga i julgranen men vi hade trevligt med mycket vin och specialtacos (Santa Marias texmexmix står inte till buds här så fick bli en variant). Vi hade egentligen köpt biljetter till ett event efteråt men ryktet sa att det inte heller var julgransvänligt så vi tog oss in mot bargatan istället. Där dansade vi en stund på ett ställe innan det var dags att knyta sig.
 
 
Blev ingen bild på varken tacos eller sällskap, men väl disken. Alltså lite knäppt. Precis innan vi skulle dra vidare får min rumskamrat besök, och besökaren hade med sig nån typ av chokladkaka. Oj vad gott tänkte jag (med några cl vin i systemet) innan jag fick höra att det var en sån där specialbrownie - pass på den alltså
 

På väg till Café Campus (baren) och oj vad malliga vi är för alla Volvobilar som susar omkring här
 

Mycket viktig dokumentation
 

Kan ju, utan att säga för mycket, tillägga att jag verkligen INTE behövde mer av den här varan när vi kom till baren - ajajaj
 

Vädret erbjuder inte många vårtecken, men har njutit av denna i veckan (min roomie ville typ slänga den - kommer icke på fråga!)
 

...och idag kom det mer snö. Som jag längtat!

2 kommentarer:

  1. Du är helt grym Frida! Fokusera på den väldigt positiva feedbacken du fått - den går ju verkligen inte av för hackor! Kämpa på :) kramar Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Goa du! Tack! Många kramar tillbaka :)

      Radera